onsdag 7. oktober 2009

The Final Countdown

Herlighet. Det er 6 korte dager til jeg sitter på flyet over pytten med 23 ventetimer på flyplassen i Sao Paulo rett rundt hjørnet og 2 fantastiske måneder i Bolivia i sikte. Så vanvittig fort tiden har gått. Her sitter vi på Rønningen og aner fred og ingen fare og er overraskende lite opptatt av at vi om en uke kommer til å ligge strake på hver vår seng med høydesyke og hva værre er. Vi forlater trygge lille Norge oppe i nord for å få føle på kroppen hvor fantastisk heldige vi er som bor i verdens beste land. Skjønne hvordan det er å vinne i lotto og se tilbake på ca 6 milliarder andre mennesker som ikke var like heldige.

Men først skal jeg på kino. Være med venner. Spise meg mett og kaste bort penger på tull. Surfe på macen og høre på musikk på iPoden. Klage over at trikken bare går hvert syvende minutt. Sutre over været og matprisene. Slite med luksusproblemer. Være nordmann. Stemme FrP. Leve med total mangel på verdensforståelse. Nyte den siste uken der jeg kan tro at verden er som den er på Grefsen, i Oslo, i Norge. Føle på hvordan det er å leve i verdens overklasse og samtidig ta det som en selvfølge. En rett. Et krav.

Kort sagt: Nyte min siste uke som lykkelig uvitende og naiv.

1 kommentar: