fredag 25. desember 2009

Nidarosdomens guttekor synger julen inn - nå også på Ilha Grande

Vær hilset.

Kvelden er en realitet, julaften er per definisjon overstått om 37 minutter, brasiliansk tid. Jeg sitter i senga i frisk bris fra vifta i taket og svetter som en gris. Garantert godt opp mot 30 grader og klamt. Klissvått. Men med nidarosdomens guttekor på øret er det ikke mulig å unngå å la seg rive med. Det er jul!

I dag har vi vært på en av verdens 10 fineste strender. 5 og en halv kilometer lang, og med sand som var så fin at det knaste under føttene våre. Overraskende likt potetmel, faktisk.

Jeg våknet tradisjon tro opp julaftens morgen med en god og rød rygg, med få timers søvn bak meg. Solbrentheten er en lett forbannelse, og får meg til å lengte til 10 minusgrader og mørketid i Norge.

På kvelden feiret vi Jesus med å spise en god og lang middag på restaurant, før vi rundet av med is i løsvekt og julesang ytterst på en av bryggene. Etter det gikk vi rundt en ødelagt lysmast på betongsokkel, før vi rundet av en minneverdig aften med 3/4 av en katolsk kveldsmesse.

La meg sitere nidarosdomens guttekor: Hallelujah.

Ha en ellers fantastisk julehøytid!

2 kommentarer:

  1. Rettelse, -20 er det her;p

    SvarSlett
  2. <3 En annerledes jul, det skal være sikkert!

    SvarSlett