torsdag 10. september 2009

Søvnløs natt i båthavna

I natt var jeg båtvakt i Solvik båthavn sammen med to hyggelige eldre menn. Vi satt og snakket om budsjettsprekker, båter og rettssaken i Kongo og fikk det riktig koselig etter hvert. Som den rutinerte vaktmannen jeg er gikk jeg tidlig og sterkt inn i rollen som patruljerende vakt. Med gul vest, bærbar billykt og radiosamband tuslet jeg rundt for å banke opp uvedkommende. Men dem var det ikke mange av.

Nattens høydepunkter var:

  • Da jeg og en av vaktkompisene mine gikk og mobbet en båt fordi den var sykt vulgær og at man måtte ha et ganske bra selvbilde for å kjøre rundt i noe sånt. To sekunder senere titter eieren opp av presenningen og presenterer seg. Ro, ro, ro din båt.
  • Da jeg havnet i et vanvittig actionfylt basketak med 5 sovende og brått våkne gjess under brygga. Uten forvarsel begynte havet under meg å koke og jeg skvatt så jeg holdt på å falle i vannet. Jeg vant, fuglene fløy sin vei og jeg ble herre over territoriet. Fredrik 1, gjessene 0.

Jeg var hjemme igjen rundt 06.15, fikk sovet et par timer og tatt en dusj før jeg fikk matpakke av snille Hanna.

2 kommentarer:

  1. Haha.. Ser det for meg;) Er ihvertfall litt mer liv enn båtvaktene på Nesbru..:P Jeg har tro på at dere kan redde verden;) ("Alt makter jeg i Han som gjør meg sterk":D) Kos dere!

    SvarSlett
  2. Jeg nekter å tro at du vant over 5 gjess.

    Mia Bernås ;)

    SvarSlett