lørdag 19. september 2009

Loppemarked og sult

Kåffastua har herved blitt oppgradert, og inneholder nå et faaaaantastisk stereoanlegg. Damen på loppemarkedet sa at det opprinnelig hadde kostet 6000 kroner, så det ville være uhørt å selge det for mindre enn 250. På tross av at jeg for noen uker siden ble lovet en prislapp på simple 150 kroner. Som jeg alltid har sagt, stol ikke på gamle damer. Jeg turte ikke å prute, det føltes litt smålig siden inntektene gikk til frivillighetssentralen. Og det ble hennes trumfkort. Fy, for et spill.

Vel hjemme fikk vi hørt på herligheten (svart plast, philips, typisk supertilbud på elkjøp til 2000 kroner) og fant ut at det låt nogenlunde bra. Ganske ok, faktisk. Hvem hadde trodd det, fra et stereoanlegg til 250? Nei, ikke jeg heller. Uansett. En liten bieffekt ved å koble til strømmen er at kassettspillerdelen lager klikkelyder. Konstant. Høye, irriterende, jevne klikkelyder. Etter nøye undersøkelser så jeg noe som roterte og bråket der inne. Eneste oppgaven var å kortslutte en liten elektromotor. Det er sannsynligvis det største problemet jeg har støtt på i Team Kåffa så langt. Det er klin umulig.

Klokken fire skulle vi spise middag som folk flest, men møtte tom matsal og beskjed om at middagen ikke var før halv 8. Det tok 2 enormt pinefulle timer før vi satt i kåffastua og spiste hver vår grandiosa. Da hadde jeg og olav tatt trikk tur/retur storgata fra grefsen for å finne bislett kebab på torshov. Den var på mystisk vis blitt borte siden tidligere i dag, og redningen ble Rimi på Storo og Carina med bil.

Nå er jeg litt småsyk og vanvittig sliten, og trenger en lang natt for å hente meg inn igjen etter en hektisk uke. I morgen er planen å

Sov godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar