onsdag 24. februar 2010

Det er hva jeg kaller en smak av honning

I dag besøkte vi verdens mest primitive stamme. De vandrer etter maten, i motsetning til oss andre som strør den om oss på små jordlapper. Det er et yndlingssamfunn for feminister. Ved skilsmisse får kvinnen alt, mens mannen kun har rett på buen og pilene sine. Og så er det på hodet ut av stråhytta. Jeg ble med på jakt på savannene med pil og bue. Vi fikk ingenting, men de hogget ut et vepsebol fra et tre som vi spiste honning fra. Den beste honningen jeg har smakt i hele verden, selv om den var full av små veps. (Jeg vil egentlig holde det hemmelig, men det bør vel sies at det var snille veps. Sånne som ikke stikker)

Ut over det holdt vi på å tippe med toyotaen i dag. Det føltes ihvertfall sånn. Når et råskinn av en offroadmaskin kjører seg fast, da er du i Afrika.

1 kommentar:

  1. Hei Fredrik!

    Høres ut som familien hjortaas har det som plommen i egget:) Gleder meg til å se deg igjen om ikke aaalt for lenge...og da kan vi dele erfaringer fra afrikas veier! Kan virkelig si "jeg skjønner hvordan dere har det", når du skriver om toyota'er som kjører seg fast og du tror bilen skal tippe.

    Det var dagens kommentar fra marie <3

    SvarSlett